CASE STUDY – przykład realizacji kampanii firmy Franspol
1. Opis działań promocyjnych
Promocja serwisu realizowana była z pośrednictwem kampanii linków sponsorowanych (adwords), zasięg kampanii obejmował całą Polskę, emisja linków trwała non – stop, średnia pozycja ekspozycji linku w wynikach wyszukiwania wynosiła – 2,7. Kampania została zrealizowana na ponad 140 słowa kluczowe zawierające ofertę produktową klienta (np. tynki zewnętrzne, chemia budowlana, elewacje etc).
Ogółem w maju zanotowaliśmy 178 727 wyświetleń linku sponsorowanego i 5 545 kliknięć. Link wyświetlany był średnio na pozycji 2,7. Dane te wskazują na duże natężenie kampanii i wysoką pozycję emisji linku – w praktyce, ponad 80% emisji linku występowało na tak zwanym „żółtym polu”. Warto także zwrócić uwagę na wysoki współczynnik kliknięć, który dla kluczowych fraz wyniósł ponad 5% – wskazuje to na dobre dopasowanie treści boksów reklamowych (linków) do słów kluczowych i wysokie zainteresowanie internautów wyświetlanymi linkami.
2. Ruch na stronie
Dane wskazują na skokowy wzrost ruchu na stronie www.franspol.com.pl , szczególnie zauważalny jest wzrost bezwzględnej liczby niepowtarzalnych użytkowników, która pokazuje skuteczność kampanii – w każdym miesiącu 6 000 nowych, niepowtarzalnych użytkowników zapoznawało się z produktami firmy Franspol za pośrednictwem Internetu. Warto także zwrócić uwagę na długi czas spędzany przez internautów na stronie – 2 minuty 8 sekund i dużo odwiedzanych podstron – średnio 3,61, co dowodzi prawidłowego doboru słów i treści boksów sponsorowanych.
3. Słowa kluczowe
Bardzo interesująco przedstawiają się dane dotyczące słów kluczowych, po których internauci zostawali przekierowani na stronę Franspol. O ile w miesiącach poprzedzających kampanię były to przede wszystkim słowa zawierające frazę „Franspol”, zatem można założyć, że wyszukiwań dokonywały osoby już znające markę, to w okresie kampanii główne słowa, po których następują przekierowania to nazwy ogólne produktów (np. tynki dekoracyjne , farby zewnętrzne, chemia budowlana). Oznacza to, że na stronę trafiają i zapoznają się z ofertą osoby, które dotychczas nie znały marki Franspol.
4. Źródła odwiedzin
Głównym źródłem odwiedzin pozostaje wyszukiwarka Google (90%). Na ten wynik składają się przede wszystkim odwiedziny z kampanii linków (CPC) – 71% i z wyszukiwań naturalnych 19%.



