Słowa kluczowe Google są bardzo ważne dla SEO. Użycie niewłaściwych słów kluczowych może zaszkodzić Twojej pozycji w rankingu i utrudnić przyciągnięcie odwiedzających do Twojej witryny. Ale kiedy znajdziesz odpowiednie słowa kluczowe, łatwiej będzie Ci zająć wyższą pozycję w wyszukiwarkach i przyciągnąć większy ruch. Z tego artykułu dowiesz się, jak znaleźć opłacalne słowa kluczowe, które zwiększą Twoje rankingi w Google.

Słowa kluczowe to słowa, których ludzie używają, aby znaleźć Twoją firmę w Google. Te słowa kluczowe pojawią się w wynikach wyszukiwania, zapewniając widoczność dla konkretnych wyszukiwań, które mają największe znaczenie dla Twoich klientów. Podczas optymalizacji strony lub witryny pod kątem SEO ważne jest, aby zastanowić się, jakie słowa kluczowe powinny być używane na każdej stronie wypełnionej treścią i w jaki sposób mogą one przyciągnąć odwiedzających szukających produktów lub usług takich jak Twoje.

Używaj powiązanych słów kluczowych zamiast powtarzać się na różnych stronach, używając różnych fraz i synonimów | Na przykład:jak”, „jak można” i „co to jest” to wszystkie powiązane słowa kluczowe.

 Pisząc posty na blogu, nie zapominaj o długich frazach kluczowych — mogą one mieć znaczenie! Długie frazy kluczowe to najlepsze miejsce na rozpoczęcie wyszukiwania słów kluczowych. Długie frazy kluczowe składają się z trzech lub więcej słów, za każdym słowem kryje się konkretna intencja. Mają najwyższy współczynnik konwersji, ponieważ odnoszą się bezpośrednio do tego, czego szukają ludzie, co pozwala na wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Możesz używać długich słów kluczowych w treści i opisach na poziomie strony, ale także w postach na blogu, umieszczając je przynajmniej raz w akapicie, aby wyświetlały się również w wyszukiwarkach.

Badanie słów kluczowych to kluczowy etap optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Badanie słów kluczowych to kluczowa część SEO. Możesz użyć takich narzędzi do badania słów kluczowych jak Google Ads Keyword Planner, SEMrush i Wordtracker.

Pierwszym krokiem jest skorzystanie z Narzędzia propozycji słów kluczowych Google Adwords, które pozwala uzyskać propozycje nowych słów kluczowych po prostu przez wprowadzenie słowa kluczowego, takiego jak „słodka beza” lub „żółty kanarek”. Drugim sposobem jest użycie SEM Rush, który oferuje badanie konkurencji nie tylko pojedynczych słów kluczowych, ale całych fraz, w tym zapytań wyszukiwania z długiej frazy. Wreszcie istnieje narzędzie do śledzenia słów (Wordtracker), dzięki któremu możemy dowiedzieć się, co ludzie faktycznie piszą w wyszukiwarkach i jak często to robią.

Ahrefs to świetne kolejne narzędzie do wyszukiwania słów kluczowych i analizy linków zwrotnych konkurencji. Ma mnóstwo wspaniałych funkcji i jest bardzo łatwy w użyciu. Wystarczy, że wpiszesz adres URL swojej witryny konkurencji, a narzędzie wygeneruje listę wszystkich słów kluczowych, dla których pozycjonują, ile stron linkuje do nich, jaki jest ich wynik domain authority (DA) i wiele więcej! Jedynym problemem z Ahrefs jest to, że może być naprawdę drogi, jeśli chcesz mieć dostęp do wszystkiego, co oferuje to potężne narzędzie.

Zaczyna się od 100 USD miesięcznie, co jest dość drogie, biorąc pod uwagę, że istnieją inne narzędzia SEO za połowę ceny.

Podsumowując:

  • Upewnij się, że używasz słów kluczowych w tytule, opisie i tagach. Jeśli to możliwe, uwzględnij je również w treści posta na blogu.
  • Zawsze pamiętaj, aby użyć więcej niż jednego słowa kluczowego lub powiązanych słów kluczowych, nie umieszczaj ich wszystkich w tym samym akapicie.
  • Nie używaj w kółko tych samych słów kluczowych w swoim artykule, chyba że próbujesz stworzyć określony styl.
  • Utrzymuj krótkie zdania, znajdź synonimy, jeśli to możliwe, unikaj powtarzania słów lub fraz, utrzymuj krótkie akapity (maksymalnie około trzech linii), pozostań na temacie w całej treści posta.
  • Używaj odmian słów kluczowych, takich jak liczba mnoga dla pojedynczych słów; upewnij się również, że je odpowiednio wykorzystujesz! Ważne jest również, aby wcześniej przeprowadzić rozeznanie, aby upewnić się, że nie istnieje już strona z żądanymi wyszukiwanymi hasłami — zduplikowane artykuły mogą negatywnie wpłynąć na rankingi.